Dag 22 – Det här upprör mig

Det finns mkt i världens som upprör mig. Men jag ska börja med att hålla det litet :P

I min närhet så att säga så upprör detta mig:

- att jag inte lyckats nå min normalvikt än, men den är ju på väg nu.
- att alla i familjen inte mår 100% bra
- att flickorna bara har en viss livslängd.

I det stora hela:

- att det inte finns tillräckligt med hyresrätter så att människor i min ålder kan få lägenheter. Blir tvingade i stort sett att antingen bo på gatan eller på hemma hos föräldrarna.
-en annan sak som upprör mig är hanteringen av våra husdjur, det finns ju de som missköter de.


Sen har vi ju det här med socialbidragen och alla andra bidrag. Det finns inte ett uns att få göra nånting man vill, man måste sitta hemma för att få dem pengarna. och på arbetsmarknaden: Man måste ha erfarenhet för att få jobb, men då är man för gammal, och man är för ung för att ha den erfarenheten. Det finns ingen rundväg så att säga. Gör si eller gör så, så kanske ni får pengar. Men egentligen gör ju inte kommunerna eller regeringen gör något för att göra det enklare.


Sen finns det ju ett ton till saker, men då skulle de bli för långt. XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0